Els dies lents | Los días lentos

Dilluns 26 de juny de 2017

Cançó: The Moon Song, by Karen O

Avui és un d’aquests dies; és un dia lent. Que m’aixeco amb lleganyes perquè m’ha plorat un ull tota la nit, amarat de tristesa, sapient que despertaria en el dia d’avui, quan fa un any que vas morir, pare.

I com passa en els dies lents, el cor batega més a poc a poc. Els meus moviments són més pausats. No hi ha rellotges. Tot passa quan ha de passar. I observo. M’observo, i escolto la teva absència. L’abraço amb totes les meves forces.

Sí, avui és un d’aquells dies lents que necessito respectar el meu ritme per pair records dolorosos, sentir-te en alguna part del meu cos, abraçar-te malgrat el milió de milles de distància que ens separen.

I un dia més et celebro, pare, i em connecto amb tu a través del que tinc de tu, em connecto amb el que viu de tu en mi: el teu sentit de la justícia, el teu somriure generós, la teva capacitat d’estimar, la teva alegria, les teves cançons, la coherència i la valentia amb què ens vas dir adéu. Reivindico el teu fer i el teu ser, amb un agraïment profund pel que encara m’ensenyes.

Passo les pàgines de la llibreta que m’ha acompanyat al llarg d’aquest any. La llegeixo del revés: del més nou al més antic, fent un viatge en el temps. Hi ha poemes, revelacions, cites, descobertes, llàgrimes, dolor, desconsol, i amor, amor infinit. Hi ha un hivern. Hi ha un desert. Hi ha foscor. Hi sóc jo. Hi ets tu. La família de sang, i la de cor. També hi ha compromisos. No tots els he pogut complir encara. I hi ha consciència.

Ha estat difícil viure un any ple de ‘primers cops sense tu’. Un any recol·locant, recomponent, apedaçant, guarint, llepant les ferides; en reconstrucció… fent un viatge que em permetés tornar a confiar en la vida.

Els dies lents són per això, per respectar el ritme del propi batec, per descobrir un nou llenguatge que ens permetés seguir caminant junts.

.


Los días lentos

Lunes 26 de junio de 2017

Canción: The Moon Song, by Karen O

Hoy es uno de esos días; es un día lento. Que me levanto con legañas porque me ha llorado un ojo toda la noche, empapado de tristeza, sapiente que despertaría en el día de hoy, cuando hace un año que moriste, padre.

Y como ocurre en los días lentos, el corazón late más despacio. Mis movimientos son más pausados. No hay relojes. Todo pasa cuando tiene que pasar. Y observo. Me observo, y escucho tu ausencia. La abrazo con todas mis fuerzas.

Sí, hoy es uno de esos días lentos que necesito respetar mi ritmo para digerir recuerdos dolorosos, sentirte en alguna parte de mi cuerpo, abrazarte a pesar del millón de millas de distancia que nos separan.

Y un días más te celebro, padre, y me conecto contigo a través de lo que tengo de ti, me conecto con lo que vive de ti en mí: tu sentido de la justicia, tu sonrisa generosa, tu capacidad de amar, tu alegría, tus canciones, la coherencia y la valentía con que nos dijiste adiós. Reivindico tu hacer y tu ser, con un agradecimiento profundo por lo que todavía me enseñas.

Paso las páginas de la libreta que me ha acompañado a lo largo de este año. La leo del revés: de lo más nuevo a lo más antiguo, haciendo un viaje en el tiempo. Hay poemas, revelaciones, citas, descubrimientos, lágrimas, dolor, desconsuelo, y amor, amor infinito. Hay un invierno. Hay un desierto. Hay oscuridad. Estoy yo. Estás tú. La familia de sangre, y la de corazón. También hay compromisos. No todos los he podido cumplir todavía. Y hay conciencia.

Ha sido difícil vivir un año lleno de ‘primeras veces sin ti’. Un año recolocando, recomponiendo, remendando, curando, lamiendo las heridas; en reconstrucción… haciendo un viaje que me permitiera volver a confiar en la vida.

Los días lentos son para eso, para respetar el ritmo del propio latido, para descubrir un nuevo lenguaje que nos permitiera seguir caminando juntos.

Deixa un comentari